
Aslak arbejder engageret og effektivt med inddragelse af børn i fokus – både når han formidler til voksne, og når han selv er på ”scenen”. Idérig og meget let at samarbejde med.
Maria Bruun, Børnefaglig udviklingskonsulent, Kultur, Oplevelser og It

Jeg oplever løbende Aslaks evner til både at være nærværende, skarp, eksekverende og rummelig.
Tino Jønssøn, selvstændig, Netværk og Sparring

Aslak er dejligt nytænkende, og hans analytiske sans giver ham et skarpt blik for nye muligheder. Han brænder for metodeudvikling og nye læringsformer og kan bidrage med omfattende viden inden for feltet børn og medier.
Han kender mediebilledet som få, og han har en stor aktie i, at børnejournalistuddannelsen er blevet en succes som et innoverende læringsforløb i et bredt samarbejde mellem centrale mediepartnere.
Morten Møller, senior project manager, Børnenes Hovedstad

Aslak arbejder koncentreret, seriøst og er altid i tæt dialog med sine samarbejdspartnere. Det er super relevant og gør det nemt at få eksekveret på de projekter vi har haft sammen.
Morten Ovesen, Teacher Engagement Manager, Microsoft in Education

Aslak er en skræmmende god kombination af projektleder naturtalent og kreativ netværker. Resultatet er at man som kunde får et skyhøjt return of investment på både opgaveløsning og netværkskapital.
David Garde-Tschertok, chefkonsulent, Styrelsen for It og Læring

Aslak never fails to have a great, and feasible, strategy for something smart to do next to help young people both be smarter content consumers but to have a role in how journalism should evolve next.
Aralynn McMane

Aslak er en af landet førende eksperter, når det kommer til viden om forholdet mellem medier, undervisning og børn og unge. Men viden er nytteløs, hvis den ikke kan omsættes. Det kan Aslak også. Han formår konstant at engagere mange personer og organisationer i store og små projekter, og han har en smittende entusiasme, som ofte gør samarbejdsprojekter til en fornøjelse med stor fremdrift. Det har vi nydt godt af på SDU, hvor Aslak har været fellow – en pris, der bliver uddelt en gang om året til mediebranchens dygtigste – og vi har både før og efter tildelingen af fellowshippet samarbejdet om en række forskellige undersøgelses,- udviklings- og undervisningsprojekter.
Peter Bro, Centerleder, Professor (MSO) og Ph.d.

Der findes kun én Aslak i hele den danske mediebranche. Kun én person, der kombinerer dyb viden om børn og unge med praktisk erfaring fra medierne, pædagogik med journalistik, skole med avis, nye teknologier med gamle medier, målgruppeanalyser med kreativ redaktionel udvikling og visionær vildskab med spejderdrengens kortbuksede driftsikkerhed. Jeg er altid på jagt efter projekter, hvor jeg kan arbejde sammen med Aslak.
Søren Schultz Jørgensen, Ph.d. og indehaver af KONTRABANDE

Aslak Gottlieb er formentlig den medieperson, der ved mest om børns og unges medievaner her i landet. Samtidig brænder han for at finde vejene fra professionelle nyhedsredaktioner, så ægte journalistik møder ægte interesse fra de unge. Kan altid anbefales at gæste.
Esben Seerup, direktør, TV 2/fyn

Aslak er en stærk kommunikatør. Han forstår at planlægge nytænkende projekter, som han efterfølgende følger helt til dørs. Jeg har flere gange set ham trække gulvtæppet væk under alt fra erhvervsfolk til skoleelever med smittende engagement og iver, der giver inspiration i enhver sammenhæng.
Malte Jørstad, journaliststuderende